Główna treść strony
wzór umowy
Wzór formularza umowy ,dodatek nr do SIWZ
Załącznik nr do oferty
Umowa nr...../ I / 2006
zawarta w dniu................. 2006 r. w Grójcu pomiędzy
Zarządem Powiatu Grójeckiego ul. Piłsudskiego 59 05-600 Grójec, reprezentowanym przez :
1. Starostę Powiatu – Jerzego Kaźmierczaka.
2. Członka Zarządu – Wojciecha Kłosińskiego.
zwanym dalej Zamawiającym,
a firmą ................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................... reprezentowaną przez :
1.....................................................................................................
2.....................................................................................................
zwaną dalej Wykonawcą, o następującej treści :
§ 1
1. W oparciu o wyniki przeprowadzonego w dniu ........... 2006 r przetargu nieograniczonego Zamawiający zleca a Wykonawca przyjmuje zadanie inwestycyjne pt. Opracowanie pełnej dokumentacji budowlanej oraz wykonanie klatki schodowej w konstrukcji stalowej przy budynku Liceum Ogólnokształcącym w Grójcu. oraz zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia oraz złożoną ofertą.
2. Wykonawca zapoznał się z materiałami ,dokumentacją techniczną, terenem budowy i stwierdził, że warunkami są wystarczające do wykonania przedmiotu umowy.
3. Wykonawca będzie na własny koszt nanosił zmiany w dokumentacji projektowej, geodezyjnej oraz dokona uzgodnienia w ZUD wprowadzane z inicjatywy Wykonawcy. Każda zmiana dokumentacji będzie dokonana za zgodą Zamawiającego i pisemną zgodą autorskiej jednostki projektowania. I
4. Zlecane roboty branżowej podwykonawcom wymagają zgody Zamawiającego.
5. Integralne części składowe niniejszej umowy stanowią ponadto:
- oferta Wykonawcy
§2
1. Termin rozpoczęcia realizacji przedmiotu umowy ustala się na miesiąc ........... 2006 r.
2. Termin zakończenia /odbiór końcowy / ustala się na . 30.04.2007 r.
§ 3
Strony dokonały następującego podziału obowiązków:
A. Obowiązki Zamawiającego :
1. W terminie do dnia ...............2006 przekaże Wykonawcy plac budowy.
2. Zorganizuje na budowie nadzór inwestorski.
3. Odebranie robót zanikających i ulegających zakryciu w ciągu 3 –ch dni roboczych od daty zgłoszenia przez Wykonawcę.
4. Przeprowadzenie odbioru robót na zasadach określonych w § 4
B. Obowiązki Wykonawcy :
1. Opracowanie pełnej dokumentacji budowlanej ,uzyskanie pozwolenia na budowę klatki schodowej w
konstrukcji stalowej przy budynku Liceum Ogólnokształcącym.
2. Wykonanie klatki schodowej w konstrukcji stalowej, przedmiotu umowy zgodnie z zamówieniem,
dokumentacją techniczną i warunkami technicznymi w projekcie, wymogami sztuki budowlanej,
polskimi normami, zasadami wiedzy technicznej, bhp i p. poż. oraz warunkami zamówienia.
3. Zapewnienie realizacji wszystkich warunków podanych w pozwoleniu na budowę, pełnej obsługi geodezyjnej.
4. Zabezpieczenie wszystkich materiałów do wykonania prac, których jakość jest zaakceptowana
przez Zamawiającego
5. Zawiadomienie Zamawiającego o fakcie wykonania robót zanikających lub ulegających zakryciu z wyprzedzeniem umożliwiającym sprawdzenie ich przez Inspektora Nadzoru (nie mniej niż 3 dni).
6. Stała współpraca z Zamawiającym w zakresie realizacji przedmiotu umowy.
7. Usunięcie na własny koszt wad i usterek stwierdzonych przy odbiorze.
8. Utrzymanie terenu budowy w stanie wolnym od zbędnych przeszkód, oraz usuwać i składować wszelkie urządzenia pomocnicze i zbędne materiały, odpadki, śmieci, urządzenia prowizoryczne, które nie są potrzebne lub ich pozbyć, odpowiednio oznakować i zabezpieczyć teren budowy przed dostępem osób trzecich, na czas wykonywania robót zorganizować konieczne objazdy.
9. Ponoszenie wszelkich opłat wynikłych w związku z wykonywaniem inwestycji.
10. Po zakończeniu robót usunięcie poza teren budowy wszelkich urządzeń i tymczasowego zaplecza, oraz pozostawić teren budowy i robót czysty i nadający się do użytkowania.
11. Informowanie Zamawiającego o źródłach zaopatrzenia w podstawowe materiały i usługi sprzętowo – transportowe z podaniem cen i stawek.
12. Dostarczenie przez Wykonawcę świadectw dopuszczenia i atesty zakupionych materiałów i urządzeń.
13. Zawiadomienie przez Wykonawcę o odbiorze ostatecznym robót objętych niniejszą umową w terminie na 7 dni przed odbiorem robót i dokona całkowitego rozliczenia przedmiotu umowy w terminie 20 dni od daty zakończenia odbioru końcowego.
14. Ustanowienie na budowie kierownika budowy w osobie........................................... zam............................................................... nr. uprawnień.......................wydane................................ przez........................................................ z dnia............................................ r.
§ 4
1. Przedmiotem odbioru będą kompleksowo wykonane roboty określone w § 1.
2. Czynności odbiorowe będą realizowane w następujący sposób:
- potwierdzenie przez Inspektora Nadzoru zakończenia robót i sprawdzenie kompletności i prawidłowości dokumentów odbiorowych nastąpi w ciągu 3-ch dni od daty zgłoszenia Inspektorowi Nadzoru przez kierownika budowy gotowości do odbioru..
- rozpoczęcie odbioru końcowego przedmiotu umowy nastąpi w ciągu 14 dni od dnia złożenia u Zamawiającego kompletnych dokumentów odbiorowych oraz pisemnego zgłoszenia o zakończeniu robót potwierdzonego przez Inspektora Nadzoru.
3. Przedmiotem odbioru przez Zamawiającego będzie kompleksowo wykonany przedmiot umowy. Zgłoszenie o zakończeniu realizacji zadania winno być poprzedzone przekazaniem Inspektorowi Nadzoru kompletnych dokumentów odbiorowych w skład których wchodzą:
- dziennik budowy,
- atesty i aprobaty techniczne materiałów,
- uzgodnienia ZUD – jeśli zmiany spowodowane zostały przez Wykonawcę.
- dokumentację powykonawczą z ewentualnymi naniesionymi zmianami.
4. Po sprawdzeniu kompletności i prawidłowości dokumentów odbiorowych Wykonawca zobowiązany jest zgłosić Zamawiającemu na piśmie złożonym w siedzibie Zamawiającego gotowość do odbioru. Pismo zawierające zgłoszenie do odbioru końcowego winno być potwierdzone przez Inspektora Nadzoru.
5 Zamawiający rozpocznie procedurę odbiorową w ciągu 14 dni od dnia pisemnego zgłoszenia.
§ 5
1. Wynagrodzenie Wykonawcy za kompleksowe wykonanie całego zadania zgodnie z zakresem prac
w § 1 umowy ustala się na kwotę ryczałtową równą: .........................zł /netto/ plus podatek VAT.......% tj.....................zł. tj. Ogółem .................... zł. brutto (słownie:.....................................................................................................................................................).
2. Zapłata należności Wykonawcy nastąpi przelewem w ciągu ......... dni od daty złożenia potwierdzonych przez Inspektora Nadzoru faktur. Za termin zapłaty uznaje się dzień złożenia polecenia przelewu w banku Zamawiającego.
3. Ustala się następujący sposób finansowania zadania:
- fakturami częściowymi za wykonany i odebrany przez Inspektora Nadzoru zakres prac wykonanych robót.
- fakturą końcową po odbiorze całego przedmiotu umowy .
4. Zamawiający zastrzega sobie możliwość ograniczenia zakresu rzeczowego prac, z których ewentualnie zmuszony byłby zrezygnować – na każdym etapie realizacji. W przypadku ograniczenia zakresu prac wynagrodzenie ostateczne zostanie obniżone o wartość wynikającą ze stosownego rozliczenia dokonanego na podstawie cen jednostkowych określonych przez oferenta w kosztorysie ofertowym oraz ofercie.
5. Zamawiający zastrzega sobie niezapłacenie pełnej kwoty umownej w przypadku nie wykonania pełnego zakresu przedmiotu umowy lub w przypadku stwierdzenia usterek nie do usunięcia.
§ 6
Strony ustaliły następujące kary umowne :
1. Za nie wykonanie lub nienależyte wykonanie zakresu robót w.g. § 1 Wykonawca zapłaci kary umowne w wysokości:
0,5% sumy wynagrodzenia za każdy dzień zwłoki w przekazaniu przedmiotu odbioru,
0,1% sumy wynagrodzenia za każdy dzień zwłoki w usunięciu wad stwierdzonych przy odbiorze lub w okresie rękojmi za wady
10% wartości robót objętych umową za odstąpienie od umowy z winy Wykonawcy.
2. Za zwłokę w płatności faktur Zamawiający płaci odsetki ustawowe w wysokości ustalonej przez Min. Finansów ogłoszone w Dzienniku Ustaw.
3. Strony mogą odstąpić od naliczania kar, jeżeli tak uzgodnią w trakcie realizacji umowy.
§ 7
1. Wykonawca udziela 5 -letniej gwarancji oraz rękojmi na wykonane prace, licząc od dnia ostatecznego odbioru.
2. Wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy strony ustalają na 5% wartości umowy ogółem tj. ...................zł.(słownie:.............................................................................................................).
Na zabezpieczenie warunków realizacji przedmiotu umowy Wykonawca wniesie na rzecz Zamawiającego w dniu podpisania umowy kwotę tj.....................zł.(słownie:..........................................................................................................................) 70% kwoty zabezpieczenia zostanie zwrócone po ostatecznym odbiorze (pousterkowym). Pozostałe 30% zostanie zwrócone po upływie okresu gwarancyjnego. Okres gwarancyjny przedłuża się o czas usuwania usterek liczony od dnia potwierdzenia ich usunięcia przez nadzór inwestorski.
§ 8
Strona dążąca do zmiany treści umowy jest obowiązana przedstawić argumenty uzasadniające zmianę . Zmiana postanowień umowy wymaga zgody obu stron wyrażonej w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
§ 9
W sprawach nieuregulowanych w treści umowy mają zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego i prawa budowlanego.
§ 10
Sprawy sporne wynikające z treści niniejszej umowy rozstrzygane będą przez Sąd Rejonowy w Grójcu.
§ 11
Umowę sporządzono w 3 jednobrzmiących egz. w tym 2 egz. dla Zamawiającego.
W y k o n a w c a Za m a w i a j ą c y
Informacje o stronie
Podmiot publikujący: |
Brak danych |
Odpowiada za treść: |
Brak danych |
Wprowadził: |
Nieznany, data: 06.11.2006 r., godz. 09.25 |
Ostatnia aktualizacja: |
Nieznany, data: 06.11.2006 r., godz. 09.25 |
Czas |
Administrator |
Opis zmiany |
06.11.2006 r., godz. 09.25 |
Nieznany |
Dodanie strony do BIP. |